RSS

Drepturi morale

17 Mai

Startul unei noi campanii electorale oferă de fiecare dată ocazia meritată sau nemeritată (depinde cum ne poziţionăm ofurile) să remarcăm grosolănia  politică de care avem parte, alianţele de mare uzură, vocile binevoitoare care ne spun cât de mult ne “iubesc” şi forţa convulsivă care ne fac să avem milă de săracii candidaţi, ce vor să se regăsească într-un model propriu de administrare a unui oraş. Pe lângă toate isprăvile de care am amintit, eu ca cetăţean al unui oraş care se vrea unul cultural european, al sportului european, am dreptul moral să nu fiu de  acord şi să gândesc pentru o altă strategie, pentru un alt primar (de atâţia ani mergem pe aceeaşi linie politică – este nevoie de curaj pentru a schimba tendinţele).

Nu mă pot poziţiona în aceeaşi categorie cu liberalii ieşeni, care şi ei (vrând-nevrând) au început să creadă şi să susţină ideile politice ale domnului Gheorghe Nichita. Nu pot merge pe ideea susţinerii unei alianţe politice şi să îmi tulbur gândurile cu mesaje ieşite parcă din grădinile marilor prezicători de “lucruri bune făcute”, sau “lucruri importante” (maxim 12 în cazul de faţă) pentru Iaşi.

Nu pot merge pe mână acelor oameni de seamă care susţin un om, la care vedem clar că nu a făcut nimic şi să îmi vând dreptul moral pe care l-am construit în timp, doar pentru o banală poziţie publică, pentru bani, pentru alte interese. Sunt şi acelea, trebuie să recunosc, dar mai trebuie să fie şi conceptul de LIMITĂ într-o versiune mai umană, nicidecum ridiculizată şi transformată în poveşti politice, economice sau culturale de adormit scufiţe roşii, lupi care îşi schimbă părul, dar năravul nu prea, săltăreţi dintr-un loc în (pe) altul, doctori amunzanţi sau cei pierduţi ideologic (politic, existenţial) etc.

Nu pot să am încredere în oameni care au minţit atâţia ani, iar acum ne cer (cu milă, mai puţin sau nu umană) un nou mandat pentru administrarea oraşului. Până la urmă în joc (cel puţin pentru mine) sunt câteva drepturi morale, pe care nu le şterfelesc doar de dragul de a mă complace la o gândire generală sau gândiri tipice de genul că “nu avem pe cine alege”, “nu pot să votez pe altcineva”, „nu există un altul mai bun” etc. etc. Există şi acel “altcineva” pe care să îl alegem, dar trebuie să existe şi ideea unei conştiinţe de asumare a unui vot; trebuie să remarcăm şi să urmărim activitatea politicienilor; trebuie să urmărim realizările lor (iar eu sunt foarte convins că actualul primar Gheorghe Nichita nu are realizări, cu toate că a fost primarul oraşului timp de 9 ani).

Drepturile morale într-o campanie electorală, cum este cea de acum, într-o perioadă politică nedefinită, sunt pentru mine cele mai importante şi nu îi pot lăsa pe alţii să îmi ghideze conştiinţa doar pentru a mă alinia la tentativele lor de a face administraţie. Vreau să mă simt “acasă” la mine în oraş, vreau să lucrez cu oamenii pregătiţi şi vreau să îi urmez dacă este cazul; vreau să am şi eu momente de mândrie şi demnitate că trăiesc într-un oraş sigur, curat, deschis către cultură şi politicile publice bine făcute.

La fiecare ocazie de genul acesta (Campania Electorală) fiecare dintre noi trebuie să ne stabilim câteva drepturi morale, pe care candidaţii să ni le respecte acum şi în viitor. Fiecare trebuie să gândească ce alege şi de ce. Şi eu voi alege pe cineva, şi eu îmi voi asuma un vot, dar vreau să o fac în cunoştinţă de cauză şi să fiu sigur că ceea ce am ales şi susţinut nu este o altă nedreptate la drepturile personale morale pe care mi le asum. Este nevoie să depăşim acea stare de indiferenţă şi să fim capabili de decizii cetăţeneşti calculate în astfel de momente.

În Iaşi totul este la vedere, ce s-a făcut, cum, cu cine, de ce. Dacă spunem că suntem într-o stare bună, atunci înseamnă că nu avem menirea de a gândi şi de a reacţiona. Comportamentul cetăţenesc trebuie să fie unul educat şi respectat. Nu doar Iaşul se află în această situaţie, dar mă bucur pentru tinerii din generaţia mea care reacţionează şi refuză să mai accepte primari cu dosare penale, cu infracţiuni şi obiceiuri ce au dus oraşele în pragul unor şantiere politice, culturale şi economice.

Este timpul să gândim pentru altceva şi altcineva! Curajul stă în demnitate şi morală.

 

Etichete: , , , , , , ,

2 răspunsuri la „Drepturi morale

  1. ana girigoras

    05/17/2012 at 1:31 PM

    Intru-totul de acord cu cele inserate in articol… este imperios necesar sa schimbam actualul primar, care a tinut Iasul in saracie/mizerie/involutie… Sa punem vot langa vot pt.a reusi… numai uniti vom putea face aceasta! Sa ne-ajute Dumnezeu!

     
    • Dragoș Preutescu

      05/17/2012 at 5:38 PM

      Sper sa ne dam seama ca e nevoie si de un vot unitar si de o schimbare in acest oras.
      Multumesc si mult succes!

       

Lasă un răspuns

 
